سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حضرت علی(ع)- علوی ها

حدیث اول:

لَیسَ الصَّومُ الاِمساکَ عَنِ المَاکَلِ وَالمَشرَبِ ، الصَّومُ الاِمساکُ عَن کُلِّ مایَکرَهُهُ اللهُ سُبحانَه .

روزه امساک از خوردن و آشامیدن نیست بلکه روزه ، خودداری از تمامی چیزهایی است که خداوند سبحان آن را بد می داند.


حدیث دوم:

نَومُ الصائِم عِبادَهٌ وَ صَمتُهُ تَسبیحٌ وَ دُعاؤُهُ مُستَجابٌ و عَمَلُهُ مُضاعَفٌ. اِنَّ للصائِمِ عِندَ اِفطارِهِ دَعوَهً لاتُرَدُّ.

خواب روزه دارعبادت ، سکوت او تسبیح ، دعایش پذیرفته وعملش دو چندان است.دعای روزه دار به هنگام افطار از درگاه خدا رد نمی شود.


 راستی من وبلاگ دومم رو تاسیس کردم با عنوان(( امام علی )) میتونین برای دیدن اون اینجا کلیک کنید.    (فقط نظر یادتون نره)

 

 

 




موضوع مطلب :

روزی  امیرمومنان به قصدجهاد از منزل خارج شد.ستاره شناسی رکاب اسب او را گرفت و گفت: یا علی(ع) امروز صلاح نمی بینم که از شهر خارج شوی چونکه ممکن است جانت را ازدست بدهی امام علی(ع) گفت: این را ازکجا چنین با اطمینان می گویی؟ ستاره شناس گفت: از ستاره بخت و اقبال تو دریافته ام!!!

بقیه اش را در ادامه مطلب بخوانید...

 ادامه مطلب...


موضوع مطلب :

امام وصیت نامه خویش را به فرزندش حسن (ع) اینگونه فرموده است : من شهادت میدهم که خدایی جز الله نیست و محمد بنده و رسول اوست که وی را به علم خویش برگزیده و انتخاب نموده است. ای حسن با گوش جان وصایای مرا بشنو و آنرا به کار گیر. آنها سفارش هایی است که پیامبر به من در هنگام مرگ فرموده و اینک من آنها را به تو باز میگویم.ادامه مطلب...


موضوع مطلب :

به  نقل از  امیر المومنین (ع) روزی زنی به  حضور حضرت  زهرا رسید وعرض کرد: مادرناتوانی دارم که درباره نماز مسائلی را نمی داند مرا نزد شما فرستاده تا آن مسائل را بپرسم، بعد سئوال کرد و سوالات اوبه 10 سوال رسید و از بسیاری سوال شرمنده شد و عرض کرد: ای دختر رسول خدا ! بیش از این به شما زحمت نمی دهم  .حضرت فاطمه زهرا فرمود : آنچه را نمیدانی بپرس  آیا کسی را سراغ داری در برابر صد هزار مثقال طلا  اجیر شود که یک روز بار سنگینی را از زمین به بالای بام ببرد و اظهار خستگی کند؟ . او عرض کرد:نه . حضرت زهرا فرمود: من نیز اجیر شده ام در برابر هر مسئله ای که به تو پاسخ دهم مزدی بگیرم که اگر بین زمین  تا عرش را  پر از مروارید کنند باز آن مزد بیشتر است  بنابراین من سزاوار تر از آن اجیرم  که احساس خستگی نکنم من از پدرم شنیدم که فرمود: علمای شیعه ما وقتی در قیامت محشور میشوند به قدر عملشان و به  قدر تلاشی که در ارشاد مردم کرده اند  به آنها خلعت و جایزه میدهند.


موضوع مطلب :
پنج شنبه 89/5/21 :: 3:18 عصر

فرارسیدن ماه مبارک رمضان برهمه مسلمین روزه دار مبارک باد

 




موضوع مطلب :
سه شنبه 89/5/5 :: 5:5 عصر

 

ولادت حضرت مهدی مبارک باد

                                                                         *


موضوع مطلب :
پنج شنبه 89/4/24 :: 9:37 صبح

دوران  کودکی امام حسین
درسوم شعبان سال سوم هجری حضرت فاطمه فرزندی به دنیا آورد که بعدها در تاریخ اسلام همچون نوری در تاریکی درخشید و با 
خون خویش نهال جوان اسلام را آبیاری نمود و آوازه دلیری و شهامت او در اقصا نقاط جهان طنین انداز گردید.برخی از مفسران سال تولد او را چهارم هجری نوشته اند هنگامی که به رسول خدا خبر تولد او را دادند حالتی از حزن و اندوه توام با شادی و سرور به اودست داد.
 پرسیدند: ای پیامبر خدا چرا اینگونه متغیر شدی نوزاد فاطمه  صحیح و سالم  است ! حضرت فرمود از عاقبت این کودک در  اندیشه فرورفتم چون او وظیفه بزرگی بر عهده خواهد گرفت و آن پاک کردن دین خدا از پلیدی ها و ناپاکی ها خواهد بود. سپس آهسته آهسته گریست از او پرسیدند :پیامبربزرگ چرا میگریید ؟فرمود بخاطر سرنوشت فرزند دلبندم چونکه می دانم او را با لبانی تشنه در صحرایی بی آب و علف شهید خواهند نمود.   

برگرفته از کتاب زندگینامه چهارده معصوم ص 225




موضوع مطلب :

یکی از زیانهای اجتماعی دروغ  سلب اعتمادی است که از ناحیه مردم نصیب دروغ گو میشود .اعتماد مردم بهترین راه موفقیت است بیشتر موانعی که درراه وصول به هدفها پیدا میشود به وسیله جلب اعتماد مردم برطرف میگردد.دروغگو خود را از این نعمت پرقیمت محروم میسازد  با پای خویش به سوی سیاه بختی میتازد .کسی که مورد بی اعتمادی قرار گرفت بایستی از جامعه کناره گیری کند و در گوشه ای به انتظار مرگ بنشیند زیرا دیگر نمیتواند در ان جامعه موفقیتی به دست اورد حضرت امیر المومنین فرمودکسی که خود را مسلمان میداند شایسته است که از سر و کار داشتن با دروغ بپرهیزد زیرا دروغ کارش  را به جایی میرساند که راستش را کسی باور نکند
چقدر تلخ است برای مردی که زنش سخن او را باور نکند خویشیانش شخنانش را باور نکنند دوستانش سخنانش را باور نکنند بیگانگان و دشمنان حسابشان روشن است دروغگو از بیچارگی خود سخن بگوید کسی نمیپذیرد از بیماریش سخن بگوید کسی نمیپذیرد از شخصیتش بگوید کسی نمیپذیرد از دیگران بگوید کسی نمیپذیرد.


برگرفته از کتاب رساله حقوق امام سجاد ص 60   




موضوع مطلب :

1-نام حضرت - علی *** 7-مدت عمر- 63 سال

2-نام پرر- ابو طالب *** 8-زمان شهادت- 21 رمضان 40 هجری

3-نام مادر- فاطمه بنت اسد *** 9- محل شهادت- مسجد کوفه

4-شهرت- مرتضی

5-محل تولد-مکه در کعبه خانه خدا

6-مدت خلافت-4 سال و 9 ماه

 

منابع و ماخذ

کتاب زندگینامه چهارده معصوم ص 91




موضوع مطلب :